2014. július 26., szombat

Tényleg felvettek...

Ma végre be tudtam jelentkezni a felvi.hu rendszerébe, és így már hivatalos az eredmény, hogy felvettek a Károli levelezős államilag finanszírozott képzésére. A ponthatár 268 volt, nekem pedig 307 van.
Ami számomra a legmeglepőbb, és tanulság:
1.       Nappali képzésre bejutottam volna az ELTE-re is, hisz ott csak 304 pont volt a határ.
2.       Levelezőn esélytelen lettem volna az ELTE-n, mivel ott 324 pont volt a határ. Ez elég fura helyzet…
3.       Mit jelent(het) ez, és a jelentkezők jelentősen megugrott száma? Azt, hogy talán ez volt az utolsó év, amikor egy 3-4-es középiskolai bizonyítvánnyal be lehetett még jutni valahova. Ezt felismerték az emberek, és léptek. Ha 2 év múlva elérik a 300-as minimum küszöböt, akkor szerintem már nincs nagyon tovább. Drasztikusan visszaesik majd a jelentkezések száma, mert nappali képzésre kevesen fognak jelentkezni (hisz egyre kevesebb a gyerek), az idősebb generációt pedig szinte kizárják a felsőoktatásból. Emelt szintű érettségi nélkül esélytelenek. Újraérettségizni pedig kevesen fognak szerintem.

De nekem szerencsére ezen most már nem kell rágódnom, mert sikeresen bejutottam J. Mostantól csak egy dologra kell koncentrálni: ezt a sulit már be is kell fejezni! Nem úgy mint a másikat…
Remélem jövő héten megkapom a hivatalos levelet is a teendőkről. Addig pedig az alábbiakat el kell kezdeni apránként intéznem:
  • egészségügyi kiskönyv – 4 orvosi vizsgálattal érvényesítve
  • NEK adatlapot beszerezni az okmányirodában a diákigazolványhoz
  • gyakorlati helyet keresni
  • kiszámolni pontosan a gyakorlati órák számát, és ebből kiszámolni hány nap szabadságra lesz szükség az elméleti órákhoz és a gyakorlathoz
  • tanmenetet keresni – hátha lehet előre olvasni valamit, amivel könnyebbé tehető az őszi időszak
  • fénykép az indexhez? nem tudom lesz-e
  • kikérni a Kodolányiról az indexemet, hátha lesz olyan tantárgy amit beszámítanak (pl. filozófia?)
Más most nem jut eszembe J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése