Pálházára beérve gyorsan megtaláltuk a vonatot, ahol a parkolóban már
rengeteg autó állt. A vonatvezető és a kalauz társa kényelmesen üldögéltek,
majd 20 perccel az indulás előtt (amikor már úgy lógtak az emberek a kocsikon
mint Indiában szokás) kegyeskedtek leakasztani a mozdonyt, és elmenni még egy
pótkocsiért. Mire visszajöttek, már a peron is tele volt, így igazából nem
értettük miért csak egyet hoztak, mikor láthatóan kettő is kevés lett volna. De
aztán elterjedt a pletyka, hogy majd az első megállónál betesznek még egy
kocsit (így is lett), és ez majd elég lesz. Hát elégnek nem bizonyult, de így
már viszonylag normális keretek között lehetett utazni.
Az út eleje a régi iparterületeken át vezet, majd beér az erdősebb-ligetesebb
részhez. Néhány elszántabb apuka (akik feltették anyukát a vonatra a
gyerekekkel) versenyt futott a vonattal (tekintettel a mi döcögésünkre
sikeresen…) és időnként felbukkantak a pálya mentén, lelkesen kattogtatva a
gépeket. Nekik köszönhetően visszafele már szinte üres volt a négy kocsi, hisz
visszafele már nem ezzel jöttek.
A végállomásnál van néhány túraútvonal, ami bejárható úgy, hogy egy korábbi
vonattal odamegyünk, sétálunk kicsit, majd a következő járattal vissza. Naponta
három forduló van. A mozdony olyan mintha traktor lenne. Érdekes módon
visszafele fütyültek többször is, amikor gyerekek már alig voltak. Be kell
valljam kicsit többet vártam ettől a vonatozástól, de egyszer jó volt ez is. Ha
valakiknek az a hobbija, hogy kisvonatozik, akkor a kirándulós megoldást
javaslom. Mivel előttünk már az encsi ebéd szelleme lebegett, ezért mi ezt most
kihagytuk J.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése